zondag 1 november 2009

Piñata: Dinosaurus (2009)

Het kon niet uitblijven...

Na de piñata voor neefje Daan, wou mijn zoontje Hannes (5 jaar) natuurlijk ook zo'n ding om op te kloppen voor op zijn verjaardagsfeestje. Daar hij zot is van dino's wou hij dat zijn piñata een grote dinosaurus zou worden...



Wij hebben nu gelukkig al wat ervaring opgedaan met de vorige piñata...

Om de vorm te maken gebruik ik terug plastic zakjes gevuld met ballonnen en een beetje in model gebracht met wat plakband. (zie vb voor het hoofd van de dino)


De poten heb ik gemaakt door enkele plastiek zakjes op te blazen en de deze in een iets grotere zak te steken. Terug met plakband de gewenste vorm gemodelleerd.




Om de vorm van het lichaam te bekleden met papier maché en deze niet te zwaar te belasten tijdens het drogen heb ik het lichaam opgehangen.

Zo kan ik het langzaam aan de verschillende kanten bekleden en dit in verschillende laagjes.



Om de poten te monteren heb ik de verschillende stukken goed laten drogen, het binnenwerk (ballonnen/plastic zakjes) verwijderd en de onderdelen terug aan elkaar geplakt met stroken papier maché.







De kam op het hoofd en de oogkassen heb ik gemodelleerd met wat proppen papier en papier maché.





Alle onderdelen worden nog eens goed aan elkaar geplakt. De staart heb ik gemodelleerd met wat rollen en proppen papier en bekleed met papier maché.


De poten, de staart, het hoofd en de buik worden gevuld met slingers, confetti en lekkers.


Daarna bekleed ik het lichaam met repen crêpe-papier die in franjes zijn geknipt. Je kan deze , zoals iemand hier opmerkte, ook kopen maar persoonlijk vind ik deze dan te fijn geknipt en te 'fluffy' ;-)





Na enkele uren (/dagen) papier plakken is hij eindelijk af!



De piñata wordt opgehangen in de deuropening en het feestje kan beginnen....


 Kloppen maar !   ;-)

Geen opmerkingen: