vrijdag 4 november 2016

Piñata: Halloween heks (2016)

Piñata: Halloween heks


Laten we de lat nog iets hoger leggen: Dit jaar wordt het een heks ...



Het hoofd en de romp worden opnieuw gemaakt van ballonnen die ik aan elkaar tape, vershoudfolie overtrek en met papier-maché (eigenlijk laagjes krantenpapier gedrenkt in behangsellijm) bekleed.






De bezem, de armen en de voeten zijn gemaakt van wc-rolletjes.



Voor de hoed gebruikte ik een ballon en wat karton.


Alle onderdelen worden apart gemaakt (ongeveer 4-5 laagjes krantenpapier,wel iedere keer voldoen laten uitdrogen alvorens een nieuw laagje te beginnen).



Om te vullen gebruik ik vooral slingers, beetje confetti (niet teveel: is heel lastig op te kuisen nadien), en snoepgoed. 


Ik vulde eerst de armen, voeten, bezem en hoed. Daarna bevestigde ik deze aan de romp en het hoofd.



De ballonnen in de romp en het hoofd worden dan kapot geprikt en eruit gehaald. De ruimtes gevuld met slingers en snoepgoed en alles wordt terug dicht gemaakt.





Met spuitbussen wordt de heks van de juiste kleur voorzien (niet te lang en in te dikke lagen spuiten anders wordt het krantenpapier terug nat).



De heks heb ik dan verder afgewerkt met stift, wat crêpe-papier en vlas voor het haar.







1 opmerking:

eufy zei

WOW, wat een werk gaat hier in zitten. Super gaaf.